تاریخچه برند آدیداس

تاریخچه برند آدیداس را بطور کامل در این مطلب از فروشگاه اینترنتی کفش سوگند شرح داده‌ایم. امروزه نام و علامت آديداس برای اکثریت افراد جوامع آشنا است. لوگو، نام و علامتی که ناخداگاه ورزش و فعالیت را برای افراد یادآوری می‌کند. امروزه نام آديداس نه تنها برای ورزشکاران یا علاقمندان ورزش، بلکه برای اشخاص ديگر هم به عنوان استاندارد کيفيت تجهيزات ورزشی و انوع  کتانی است.

 آديداس کيست؟

آدولف داسلر جوان بيست ساله آلمانی در سال 1920 شروع به تولید کفش‌های ورزشی کرد و سعی کرد کفش‌هایی زيبا و با کيفيت توليد کند. پس از استقبال اکثریت افراد از محصولات آدیداس آدولف هم اقدام به ثبت شرکت کرد.

خانواده و دوستان آدولف او را آدی صدا می کردند، او هم نام آديداس را برای برند و شرکت و محصولات خود انتخاب کرد. همچنين برای محصولاتش که فقط کفش‌های ورزشی بود، لوگويی را طراحی کرد. شرکت آديداس و لوگوی آن در سال 1948 به ثبت رسيد. کفش آدیداس مدتی بعد محصولات خود را گسترش داد. لباس‌ و گرمکن‌های ورزشی هم به محصولات آديداس اضافه شدند. همچنین تجهيزات ورزشی مثل توپ و راکت و پوشاک مردانه ورزشی هم توسط این شرکت توليد شد.

تاریخچه برند آدیداس

پیشرفت شرکت آدیداس در تاریخچه برند آدیداس

با گسترش محصولات آديداس، آدولف داسلر علامت جديدی را برای شرکت و محصولات خود انتخاب کرد. اين علامت از شکل کلی کفش گرفته شده بود. علامت جديد که با سه نوار از کوتاه به بلند بود.

آدولف نام آديداس را از کلمه اول نام کوچک و سه کلمه نام بزرگ خود انتخاب کرده بود، برای انتخاب تعداد سه نوار هم همين ايده را پیاده کرد. آدی داسلر طراحان با سليقه و حرفه ای لباس را بکار گرفت. کيفيت و زیبايی هم شعار همیشگی ادولف و همکارانش برای طراحی انواع کتانی مردانه بود.

ثبت لوگوی آدیداس

برای شرح تاریخچه برند آدیداس آدی و همکارانش در سال 1972  به منظور تغيير لوگوی آديداس تصمیمی گرفتند. مسابقات المپيک در شهر مونيخ همان سال برگزار می‌شد، ایده آنها از المپيک ايده گرفته بود. در لوگوی جديد سه برگ به نشانه سه قاره شرکت کننده در المپيک  در کنار هم قرار گرفتند.

آديداس یک سال بعد علامت و آرم سه نوار را بصورت بین المللی ثبت کرد. آدولف داسلر در سن 78 سالگی درگذشت و سهام اين شرکت به خانواده اش منتقل شد.  خانواده داسلر در سال 1989 از شرکت بيرون رفته و آديداس به شرکت سهامی عام تبدیل شد.

امروزه آديداس در همه کشورهای دنيا شعبه و نمايندگی‌های زیادی داشته و تعداد کارمندان اين شرکت بيش از 13 هزار نفر است. آديداس به عنوان يکی از حاميان اصلی بین رقبا در اکثر رقابت‌های معتبر جهانی مثل المپيک حضور دارد.

دیدگاه (0)

فعلا دیدگاهی نیست.
محصول به لیست علاقه مندی ها اضافه شد
محصول به لیست مقایسه اضافه شد