تاریخچه برند ریبوک

تاریخچه برند ریبوک را در این مقاله از سایت کفش سوگند شرح خواهیم داد. ریباک برند ریبوک یا ریباک از محبوب‌ترین برندهای دنیای ورزشی است که تولید کننده اول لوازم فیتنس و ایروبیک است. امروزه این برند شعبات مختلفی در سراسر جهان دارد و محصولات خود را به فروش می‌رساند. برند ریبوک در دهه 80 میلادی توانست غول صنعت کفش سازی آمریکا یا برند نایکی را شکست دهد اما در ادامه راه نتوانست تولید رویه با کیفیت را حفظ کند. برند ریبوک بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین برند تولید کننده لوازم ایروبیک و فیتنس در دنیا است. برند ریبوک در ابتدا یک کمپانی تولید کفش و کتانی انگلیسی بود و توسط خانواده فاستر در سال ۱۸۹۵ میلادی شروع به فعالیت کرده بود و در اواسط قرن بیستم نام خود را به ریبوک تغییر داد.

تاریخچه برند ریبوک قبل تغییر نام به ریبوک

 در سال 1895، جوزف ویلیام فاستر (Joseph William Foster) زمانی که 14 ساله بود در فروشگاه شیرینی ‌پزی پدرش در کشور انگلستان به تولید اولین نمونه کفش‌های خود پرداخت. به منظور شرح تاریخچه برند ریبوک جوزف ابتدا به طراحی کفش‌های مخصوص دوندگی خاردار مشغول شد و در سال 1900 برند تجاری خود با نام J.W. Foster را تاسیس کرد و بعدها به همراه پسرانش این کسب و کار را به نام J.W تغییر داد. جوزف روی تولید کفش‌هایی که سبب افزایش سرعت ورزشکاران می‌شد تمرکز کرد‌. او چندین سال به تولید انواع کفش‌های ورزشی و دومیدانی پرداخت. کتانی مردانه این برند در سال 1924 توسط قهرمان دو 100 المپیک، هارولد آبراهام استفاده شد و مدال طلا هدیه گرفت.

تاسیس برند ریوبک 

جف و جو پسران جوزف ویلیام فاستر بودند. جف در ۱۵ سالگی و در سال 1948 و جو در سن 17 سالگی به حرفه خانوادگی خود وارد شدند. هر دو برادر در ابتدا در جریان همه امور تولید کفش‌ و کتانی ها بودند و هر دو برادر در سال 1953 بصورت همزمان مجبور به ترک شغل خانوادگی خود شدند.

 جف زمان خدمات خود در کشور آلمان حضور داشت و از نزدیک شاهد ظهور دو غول صنعت کفش‌سازی به نام‌های پوما و آدیداس بود. او مشاهده کرد که نوع جدیدی از کفش‌ها در بازار ظهور کرده و می‌دانست که اگر می‌خواهد از در این بازار عقب نیافتد باید فورا دست به کار شود. پس از بازگشت از دو سال انجام خدمت، جف و جو متوجه شدند که تجارت خانوادگی آن‌ها در حال شکست خوردن است. بعد از فوت پدر بزرگ آن‌ها، پدر و عموی جف و جو امورات شرکت را در اختیار داشتند، اما اوضاع خوب پیش نمی‌رفت.

در سال 1958 جف و جو تصمیم گرفتند که شرکت خانوادگی را ترک کنند و برند خودشان را تاسیس کنند. آن‌ها در ابتدا سعی کردند که نام برند را مرکوری بگذارند، اما به دلیل اینکه این نام در دسترس نبود به دنبال نام دیگری رفتند. جو در جوانی خود برنده کتاب دیکشنری زبان آفریقایی در شده بود و در آن به Rhebok که یک نوع بز کوهی آفریقایی بود اشاره شده بود. جو این کلمه را در خاطر داشت پیشنهاد نام ریبوک را به برادرش داده بود که مورد قبول برادرش قرار گرفت و نام ریبوک یا ریباک (Reebok) بر روی این برند ثبت شد.

تاریخچه برند ریبوک

گسترش برند ریبوک

 برند ریبوک بسیار آرام و پیوسته رشد کرده و در سال 1979 توسط پل فایرمن که صاحب نمایشگاه تجاری در شهر شیکاگو بود پل فایرمن به این برند علاقه نشان داد و مجوز‌های مورد نیاز جهت فروش محصولات ریبوک در آمریکا را دریافت کرد. او شعبه آمریکایی از برند ریبوک با نام Reebok USA Ltd را تاسیس کرد. فایرمن خیلی سریع کفش‌های جدید ریبوک را وارد بازار آمریکا کرد و فروش محصولات ریبوک در ایالات متحده را تا یک و نیم میلیون دلار رساند. آن زمان نقطه عطف برند ریبوک شناخته می‌شد.

دیدگاه (0)

فعلا دیدگاهی نیست.
محصول به لیست علاقه مندی ها اضافه شد
محصول به لیست مقایسه اضافه شد