تاریخچه برند نایک

تاریخچه برند نایک را بطور کامل در این مقاله از سایت کفش سوگند شرح می‌دهیم. برند Nike از محبوب‌ترین برندهای تولیدکننده کفش و پوشاک در جهان است. همچنین تامین‌ کننده لباس ورزشی موفق‌ترین تیم‌های ورزشی دنیا را هم برعهده دارد. 

برای تولید کفش نایک اورجینال بهترین مواد و متریال بکار رفته و همواره با ارائه تنوع بالا معمولا پاسخگوی سلیقه‌ همه افراد است. کفش نایک قابلیت‌هایی خاصی دارد که سبب راحتی پا در زمان استفاده از کفش می‌شود. همچنین حس اعتماد به‌ نفس را در زمان انجام فعالیت‌های ورزشی  به افراد می‌بخشد. ویژگی‌های خاص و کیفیت بالای کتانی نایک سبب تمایز بارز برند نایک نسبت به سایر برندها می‌شود.

کمپانی نایک برای تولید انواع کتانی با کیفیت سال‌ها آزمایش و تحقیق انجام داده تا کفش‌هایی با رویه تنفس‌پذیر تولید کند. استفاده از کتونی برند نایک در زمان فعالیت‌های ورزشی مانع تعریق پا و بروز بیماری‌های قارچی در آن می‌شود.

ریشه کلمه نایک در تاریخچه برند نایک

کلمه نایک از نام یک الهه یونانی برگرفته شده و به معنی پیروزی است. در اکثر آثار هنری این الهه یونانی با دو بال نقاشی شده است. جذابیت این نام به قدری بوده که نقش مهمی در شناخته شدن و معروف شدن آن داشته است.

با دیدن لوگوی این شرکت شعار (Just Do It) برند نایک در ذهن‌ افراد تداعی می‌شود. این شعار یکی از بهترین شعارهای تبلیغاتی پوشاک مردانه در دنیا بوده و همچنین یکی از پنج شعار تبلیغاتی برتر قرن بیستم است.

پیشرفت برند نایک

برند نایک که در ابتدا با عنوان ربان آبی شناخته می‌شد، در سال 1964 توسط فیل نایت و بیل بورمن راه‌اندازی شد. درنتیجه فیل نایت به وارد کردن کفش از ژاپن اقدام کرده و تصمیم گرفت که محصولات خود را در منطقه محلی خود به فروش برساند. با اینکه کسب‌ و کار این برند در ابتدا به کندی پیش می‌رفت اما در سال 1965 میزان فروش به 20000 دلار رسید. این دو شریک بعد از سال‌ها تلاش خط تولید کتانی مردانه را راه‌ اندازی کرده و در سال 1971 هم اولین کفش ورزشی این برند را تولید کردند. کفش ورزشی تولید شده در مقایسه با سایر کفش‌های ورزشی سبک‌ تر بوده و گزینه مناسبی برای حرکات کششی بود.

استیو پرفونتین، دونده‌ مشهور آمریکایی اولین سفیر برند نایک بود. به منظور شرح تاریخچه برند نایک استیو از سال 1969 تا 1972 در طول دوران کالج خود موفق به ثبت هفت رکورد آمریکایی شد. در سال 1979 برند نایک به طراحی و تولید مدل نایک ایر اقدام کرد. با بکارگیری این تکنولوژی کیسه‌های بالشتکی پر شده از هوا در قسمت پایین زیره میانی و همینطور پنجه کفش نایک قرارگرفت. تکنولوژی بکار رفته در تولید کتانی نایک سبب افزایش کیفیت محصول شده و مانع ضربات وارد شده به پا می‌شد. ارائه کتونی نایک ایر گامی مهم در پیشرفت کمپانی نایک بود.

تاریخچه برند نایک

شعار برند نایک

برند نایک  در مدت کوتاهی در زمینه تولید کفش‌های ورزشی قدرتمند ظاهر شد و در سال 1982 هم به عنوان تولیدکننده اول کفش ورزشی آمریکا شناخته شد. این برند با شعار «فقط انجام بده» به سرعت در بین خانواده‌های آمریکایی جای گرفت. 

کمپانی نایک در سال 1985 با طراحی یک کفش ورزشی ویژه برای بسکتبالیست تازه‌ کاری به نام مایکل جردن محبوبیت کفش‌های ورزشی خود را افزایش داده و رکورد جدیدی در فروش محصولات به ثبت رساند. برند نایکی در ادامه فعالیت خود جهت تامین لباس و لوازم ورزشی با تیم‌های فوتبال آمریکا و برزیل قرارداد بست. قرارداد سال 1996 برند نایک با ورزشکار تازه‌ کار ورزش گلف منجر به افزایش محبوبیت و همینطور افزایش فروش این برند شد.

از همکاری تا قطع ارتباط با شرکت tiger

به منظور شرح تاریخچه برند فروشگاه اینترنتی کفش سوگند نایک بورمن در سال 1965 طرح جدیدی را به شرکت tiger ارائه داد. در طرح ارائه شده بالشتک‌هایی درون کفش قرار گرفته بود و همچنین لاستیک نرمی در قسمت جلو و بالای پاشنه پا قرار می‌گرفت. این مدل با عنوان Tiger Cortez در سال 1967 به بازار ارائه شد و موفقیت عظیم این برند بود. 

روابط نایک و tiger بعد از این موفقیت قطع شد و این موضوع برخلاف قرارداد این دو شرکت بود. همکاری این دو شرکت در سال 1971 به پایان رسید و پس از آن محصولات را با نام تجاری مخصوص خود به بازار ارائه کردند. شرکت tiger همان شرکت اسیکس امروزه است. شرکت Blue Ribbon Sports هم با نام نایک شناخته می‌شود.

دیدگاه (0)

فعلا دیدگاهی نیست.
محصول به لیست علاقه مندی ها اضافه شد
محصول به لیست مقایسه اضافه شد