بررسی انواع زیره میانی در کتونی

انواع زیره میانی در کتونی را در این مقاله بررسی می‌کنیم. آدیداس پس از نایک دومین برند جهانی تولید کننده تجهیزات ورزشی و پرچم دار تکنولوژی های کارآمد و جذاب است. هدف آدیداس هم مثل نایک ساختن تجربه منحصر بفردی از کفش در ذهن مخاطب است.

 با مطالعه این مقاله از سایت فروشگاه کفش سوگند با تکنولوژی های بکار رفته در زیره میانی کتانی آدیداس آشنا می شوید. هر یک از فوم ها با ویژگی وقابلیت متفاوتی هستند. ممکن است ماهیت زیره ها یکی باشد اما مورد مهم تاثیر استفاده از زیره و کتونی خاص است که سبب مناسب بودن نوع خاصی از کفش یا کتونی می‌شود.

فوم بوست ادیداس از انواع زیره میانی در کتونی

فوم بوست (Boost) از شناخته شده ترین انواع زیره میانی در کتونی برند آدیداس است. این زیره میانی در سال 2013 معرفی شد. با معرفی این زیره ها و بکار رفتن پوشاک مردانه آدیداس توسط شرکت کنندگان ورزشکاران مسابقات دو، افراد زیادی برنده مسابقات شده‌اند. این فوم از ذرات پلی اورتان ترموپلاستیک تشکیل شده است. این زیره بصورتی منبسط شده که بین آن‌ها حفره های کوچکی از هوا تشکیل شود.

این فوم با ویژگی بازگشت انرژی بالا مشهور است. این فوم با قابلیت تبدیل انرژی وارد شده به ورزشکار در زمان فعالیت به انرژی جنبشی تبدیل کند. بطور کلی این فوم با 4 ویژگی اصلی است. حس راحتی و نرمی، دوام و انعطاف بالا از ویژگی های اصلی این زیره است. این زیره میانی با قابلیت ایجاد یک دویدن نرم و راحت است. همچنین در عین نرم و راحت بودن این زیره کفش، دوام و کیفیت هم بعد از کیلومترها متر استفاده حفظ می‌شود. ویژگی مهم دیگر این زیره بالا بودن قدرت عملکرد کفش در دماهای مختلف است. فوم بوست در سری کفش های زد، رتروپی و ییزی کتونی های آدیداس بکار رفته است.

انواع زیره میانی در کتونی

فوم جت بوست

فوم جت بوست (Jet Boost) از نسخه های فوم معروف بوست آدیداس است. این فوم همه  قابلیت‌های نسخه قبلی را دارد. تفاوت این فوم با نوع بوست این است که به خوبی تقویت شده و همچنین سرعت انتقال انرژی بیشتر شده است. این ویژگی باعث تقویت عملکرد دونده در زمان استفاده از کتانی مردانه شده و نتایج بهتری به دست می‌آید. همچنین قابلیت حفظ تعادل و ایستایی ورزشکار در زمان ورزش پرتحرک در فوم جت بوست بیشتر می‌شود. این فوم در تولید کفش زد ایکس 22 بکار رفته است.

لایت استرایک در کتونی طبیعت گردی آدیداس

فوم لایت استرایک (Light Strike) یکی از انواع زیره میانی در کتونی سبک است و در عین حال به سادگی قادر به تحمل و دفع فشارهای مختلفی است. خصوصیات این فوم سبب بکار بردن برند آدیداس در تولید کفش های بسکتبال است. این زیره با قابلیت بالایی در جذب و خنثی کردن ضربه و فشارها است. معمولا از این زیره در تولید کفش های طبیعت گردی استفاده می‌شود. هر چه سرعت حرکت افراد بالا باشد این زیره میانی می‌تواند همپای فرد باشد. زیره میانی لایت استرایک در سری کفش ترکس آدیداس بکار رفته است.

کلودفوم در زیره میانی آدیداس

کلود فوم (Cloud Foam) در واقع یک بالشت یا پد است که داخل پاشنه کفش قرار می‌گیرد. با بکار رفتن کلودفوم در تولید کفش و کتونی های آدیداس فشار وارد شده به پاشنه پا در زمان فعالیت هم توسط این پد خنثی می‌شود. بنابراین با بکاربردن این زیره در کتونی ها حس راحتی و نرمی در پا را داشته و به مدت بیشتری می‌توانید فعالیت کنید. در سری های گرند کورت، دورامو و نووا کتونی های آدیداس زیره میانی کلود فوم بکار رفته است.

زیره بونس کتانی های آدیداس

فوم بونس (Bounce) یکی از زیره میانی در کتونی و انواع پرکاربرد برند آدیداس است. این زیره در تولید کتونی های مناسب سالن باشگاه، کفش های مخصوص دویدن و سایر کتونی ها بکار می‌رود.

فوم بونس از انواع زیره میانی در کتونی است که از ایو وی ای (EVA) تولید شده است. این ماده از متداول ترین مواد در تولید زیره میانی است. شرکت آدیداس با تغییر ساختار مواد بکار رفته در تولید زیره ها توانسته فومی نرم و لطیف تولید کند که در زمان دویدن احساس فنری بودن زیره را هم به فرد منتقل کند.

ساختار ای وی ای در تولید فوم بونس بکار رفته است. این زیره میانی یکی از پرکاربردترین فوم های تولید شده شرکت آدیداس است. چون با ایجاد تغییرات کوچک در جزییات آن می‌تواند تفاوت ایجاد کند. به همین دلیل زیره بونس در تولید انواع کفش ورزشی انواع رشته های مختلف ورزشی و حتی کفش های روزمره هم دیده می‌شود.

ساختار فوم بونس در مقایسه با بوست منسجم تر است. زمان استفاده از فوم بوست متوجه نرم و رها بودن ساختار آن می شوید. فوم بونس همان نرمی را در قالبی سفت و سخت تر از بوست ارائه می کند. مهم ترین ویژگی فوم بونس حالت فنری آن است. درصورت قرارگیری این فوم تحت فشارهای مختلف سریعا به حالت اولیه خود برمی‌گردد. همین خصوصیت دلیل استفاده آدیداس از فوم بونس در تولید کفش های مخصوص رانینگ است. با استفاده از این کتونی نیازی نیست که دوندگان انرژی بالایی را صرف کنند تا یک کیلومتر بیشتر بدوند. زیره میانی بونس آدیداس به هل دادن افراد به سمت جلو کمک می‌کند.

فوم ادیپرین آدیداس

فوم ادیپرینی (Adiprene)یکی از انواع زیره میانی در کتونی است که از مواد کشسانی تشکیل شده است. این زیره برای هر حرکت پا واکنش خاصی نشان می‌دهد. فوم ادیپرین برای ایجاد نرمی و تعادل در قرارگیری های مختلف پا است. از دسته فوم هایی است که هر چه گام های سنگینی داشته باشید بازهم توان جذب فشار بالایی دارد.

فوم رپیتیتور کفش رانینگ ادیداس

فوم رپیتیتور (Repetitor Foam) برای زیره میانی کتانی های آدیداس بکار رفته و محافظت کننده ترین نوع فوم است. مواد تشکیل دهنده این فوم از ای وی ای بوده و به خوبی ضربه ها و فشارها را در خود حل کرده و مانع بروز احساس خستگی در پا می‌شود. فوم رپیتیتور با قابلیت افزایش میزان ایستایی در هر گام است. این زیره میانی با جذب مناسب ضربه و فشارهای وارد شده به پا سبب افزایش ایستایی می‌شود. کتونی آدیداس آدی استار معروف ترین کتونی آدیداس با این زیره است.

دیدگاه (0)

فعلا دیدگاهی نیست.
محصول به لیست علاقه مندی ها اضافه شد
محصول به لیست مقایسه اضافه شد