راه های موثر برای رفع بوی بد پا

راه های موثر برای رفع بوی بد پا را بطور کامل در این مقاله شرح خواهیم داد. مراقبت صحیح از پا اصلی‌ترین نکته برای جلوگیری کردن از بو گرفتن پا و کفش است. بهترین انواع کفش و کتانی استاندارد با کیفیت بالا و قیمتی مقرون بصرفه از طریق فروشگاه اینترنتی کفش سوگند ارائه می‌شود. رعایت موارد زیر تا اندازه بالایی مانع از بو گرفتن کفش و پا می‌شود.

راه های موثر برای رفع بوی بد پا و کفش

• اگر پای شما نسبت به پای سایر اعضای خانواده بیشتر بو می‌دهد، بهتر است برای شستشوی پای خود از صابون آنتی باکتریال استفاده کنید. این صابون‌ها همه باکتری‌های روی پا عامل اصلی بو گرفتن پا هستند را از بین می‌برند.

•  هرگز یک کفش از  پوشاک مردانه یا زنانه را برای دو روز پیاپی استفاده نکنید. بهتر است حداقل دو کفش مناسب فصل داشته باشید تا مجبور به استفاده تنها یک کفش نباشید.

• به هر کفش حداقل 24 ساعت فرصت دهید که در فضای باز بطور کامل خشک شود.

• هرگز کفش یا کتانی را بلافاصله پس از استفاده در جاکفشی قرار ندهید.

• جوراب های از جنس نخ پنبه را انتخاب کنید و هرگز جوراب های نایلونی یا الیاف مصنوعی استفاده نکنید.

• از جوراب های آنتی باکتریال استفاده کنید تا مانع تولید باکتری های ایجاد کننده بوی بد پا شود‌.

• ناخن های پای خود را همیشه کوتاه نگه دارید. ناخن های بلند فضای مناسبی برای رشد باکتری های مولد بوی بد پا ایجاد می‌کنند.

•  پس از خروج از حمام پاها را بطور کامل خشک کنید.

• بصورت مداوم لای انگشتان پای خود را بررسی کنید تا قارچ یا مشکلات پوستی دیگری در آن ایجاد نشود‌.

• گاهی پاهای خود را در حمام سنگ ‌پا بکشید.

به منظور خرید جوراب هم به فاکتور هایی مثل جنس، اندازه، طرح جوراب و قیمت آن توجه کنید.

• رفع بوی بد پا و کفش با استفاده از سرکه سیب

استفاده زیاد از کفش در فصل گرم سال باعث ایجاد محیطی مناسب برای تولید و رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها می‌شود. روش‌های زیادی برای از بین بردن بوی کفش وجود دارد، استفاده از سرکه سیب مناسب ترین روش از راه های موثر برای رفع بوی بد پا و کتانی مردانه و زنانه است. سرکه سیب خاصیت آنتی باکتریال و ضد قارچ داشته و در عرض چند ساعت باعث رفع بوی بد کفش می‌شود.

 نصف لیوان سرکه سیب را با نصف لیوان آب رقیق کنید. با اسپری کردن محلول به دست آمده داخل کفش می‌توانید باکتری‌های داخل کفش را در عرض چند ساعت بصورت کامل از بین ببرید.

همچنین با قراردادن پاها داخل محلولی با 50 درصد سرکه به مدت زمان 30 دقیقه، از رشد ناخواسته قارچ‌ و باکتری‌های بین انگشتان پا جلوگیری می‌کنید.

راه های موثر برای رفع بوی بد پا

•  استفاده از زغال از راه های موثر برای رفع بوی بد پا و کفش 

زغال خاصیت جذب بوی بالایی دارد و به همین دلیل برای برطرف کردن بوی بد پا و کفش می‌توانید از آن استفاده کنید. در گذشته هم برای رفع بوی بد یخچال چند تکه زغال داخل یخچال قرار می‌دادند.

با قرار دادن تکه هایی از زغال داخل بوی بد کفش و پا را برطرف می‌کنید. دقت کنید که زمان مناسب برای کاهش بوی بد پا و کفش حدود 12 ساعت است.

• رفع بوی کفش با استفاده از نور خورشید

با قرار دادن کفش در محیط باز و در مقابل نور مستقیم خورشید، در عرض کمتر از یک ساعت حجم بالایی از بوی بد کفش از بین می‌رود. دلیل اصلی آن هم از بین رفتن باکتری‌ و قارچ‌ها بر اثر تابیدن نور خورشید است. نکته مهمی که در این زمینه وجود دارد، این است که از این روش نباید زیاد استفاده کرد، تابش نور خورشید برای مدت زمان طولانی باعث فرسایش کفش و کتونی می‌شود.

• برطرف کردن بوی بد پا با استفاده از الکل

استفاده از الکل برای رفع بوی بد پا در فصول گرم سال موثر است. بهتر است قبل از پوشیدن کفش و کتانی خود مقداری الکل به کف پا و بین انگشتان پای خود اسپری کرده و سپس جورابتان را بپوشید. با اسپری کردن الکل داخل کفش و کتانی خود بطور کامل از بوی بد پا در امان خواهید ماند.

• از بین بردن بوی بد کفش و پا با نمک

علاوه بر عرق کردن پا، نوع جنس کفش هم در بو گرفتن پا نقش مؤثری دارد. استفاده از نمک هم از راه های موثر برای رفع بوی بد پا و کفش است. معمولا جنس پارچه‌ لایه داخلی کفش‌ها کنفی است. این جنس از الیاف هم مستعد بو گرفتن کفش و پا است. با پاشیدن اندکی نمک به داخل کفش مشکل بو گرفتن کفش تا اندازه بالایی برطرف می‌شود. دقت کنید میزان نمکی که داخل کفش می‌پاشید خیلی زیاد نباشد که پاهایتان بر اثر تماس و ساییدگی بانمک دچار خارش یا آسیب‌دیدگی شود.

• برطرف کردن بوی بد کفش با چای کیسه‌ ای

روش دیگر برای رفع بوی بد پا استفاده از کیسه چای سیاه است. چای سیاه حاوی ماده‌ تانین است. این ماده در از بین بردن بوی بد پا و کفش بسیار مؤثر است. برای برطرف کردن بوی بد کفش با چای کیسه‌ای دو عدد چای کیسه‌ای را به مدت 5 دقیقه درون آب در حال جوشیدن قرار دهید. سپس چای کیسه را از آن خارج کرده و اجازه دهید بطور کامل خشک شود. 

در مرحله بعد کیسه چای خشک شده را داخل کفش گذاشته و اجازه دهید به مدت 12 ساعت درون کفش بماند. پس از گذشتن ۱۲ ساعت چای کیسه‌ای را خارج کرده و دور بیندازید. استفاده از چای کیسه‌ای روشی ساده و مؤثر از روش های موثر برای از بین بردن بوی بد کفش و پا است. همچنین از چای کیسه‌ای که برای نوشیدن استفاده کرده‌اید هم می‌توانید استفاده کنید.

راه های موثر برای برطرف کردن بوی بد پا

دیدگاه (0)

فعلا دیدگاهی نیست.
محصول به لیست علاقه مندی ها اضافه شد
محصول به لیست مقایسه اضافه شد