راهنمای انتخاب کتانی

راهنمای انتخاب کتانی مناسب و استاندارد را در این مقاله شرح داده‌ایم. بهتر است قبل از خرید کتونی ایده آل مورد نظرتان این مقاله را مطالعه کرده و پس از کسب اطلاعات مربوطه خرید کتانی را انجام دهید. فروشگاه اینترنتی کفش سوگند ارائه کننده انواع کفش و کتانی استاندارد است. راهنمای انتخاب کتونی را بطور کامل شرح داده‌ایم تا با خرید و پرداخت آنلاین محصولات کفش سوگند، انواع کیف و کفش و پوشاک زنانه و مردانه با کیفیت را درب منزل تحویل بگیرید.

شرح اجزای کتانی برای راهنمای انتخاب کتونی 

معمولا اکثر افراد برای خرید کتانی از روی ظاهر آن انتخاب کرده و توجهی به اجزای کتونی و کیفیت آن ندارند. بهتر است در این زمینه اطلاعات کافی را کسب کنید تا با کسب آگاهی لازم انتخاب مناسبی داشته باشید. بطورکلی اجزای اصلی کتانی مردانه و زنانه دو بخش قسمت رویه و زیره است.

قسمت رویه کتونی شامل آستر و رویه بالایی پا است. قسمت زیره آن در زیر رویه قرار می‌گیرد. پاشنه کفش، کفی کفش، مپ، بند های کتانی و کوارتر سایر اجزای مختلف کتانی هستند.

راهنمای انتخاب کتانی

انواع رویه کتونی در راهنمای انتخاب کتانی استاندارد

کتانی‌های ورزشی با جنس رویه متنوعی تولید می‌شوند. در ادامه به معرفی انواع رویه کتونی زنانه و مردانه می‌پردازیم. رویه چرم، رویه پلاستیک، رویه pu، رویه پارچه‌ای، رویه میکروفیبر برخی از انواع آن هستند.

رویه چرم

چرم ماده‌ای منعطف و بادوام بوده و در دو نوع طبیعی و مصنوعی است. رویه چرم طبیعی در برابر پارگی و سایش  مقاومت بالایی دارد. چرم طبیعی به‌ راحتی هوا را از خود عبور داده و با قابلیت تنفس پذیری بالا است. این عایق گرما بوده و دمای پا را در درجه حرارت‌های مختلف تنظیم می‌کند. چرم‌های مصنوعی نسبت به چرم‌های طبیعی عمر کمتری دارند. کفش‌های چرم در رطوبت بالا آسیب دیده و به همین دلیل هم مناسب فعالیت‌های ورزشی نیستند.

 رویه پلاستیک

برای راحتی بیشتر تحرک پا در کفش‌های اسپرت و ورزشی رویه کفش‌های ورزشی از جنس نوعی پلاستیک، پارچه یا تور تولید می‌شوند. استفاده از این رویه‌ها باعث تنفس و عبور و مرور هوا در اطراف پا می‌شود. رویه کفش‌های ورزشی مناسب طبیعت‌گردی از جنس مواد ضد آب تولید می‌شوند.

رویه کفش‌ پلاستیکی معمولا ارزان‌تر تولید می‌شوند. رویه‌های پلاستیکی با تنوع طرح و رنگی بالا تولید شده و با قیمت پایین‌تری هستند. رویه پلاستیکی با معایبی مثل گرم شدن پا یا بو گرفتن آن است.

رویه میکروفیبر

کفش‌های تولیدشده‌ از مواد میکرو فیبر بسیار سبک هستند. فیبر نازک‌تر و الیاف کمتری دارند. میکرو فیبرها در دو نوع ابریشمی و پلی‌استری تولید می‌شوند. معمولاً کفش‌های با رویه میکروفیبر ارزان تر از کفش‌های با رویه میکروفیبرهای ابریشمی هستند. میکروفیبرها نرم بوده و در زمان استفاده احساس راحتی را برای پای افراد ایجاد می‌کنند.

رویه پی یو pu

به منظور شرح راهنمای انتخاب کتونی استاندارد مواد پی یو PU معمولاً در تولید کفی کفش‌ها بکار می‌رود. همچنین برای تولید رویه برخی کفش‌ها هم از این ماده استفاده می‌شود. این رویه معمولاً خشک و مقاوم و ضد آب است. کاربرد بالایی در طبیعت‌گردی کاربرد دارند. این رویه مناسب استفاده در هوای گرم نیست زیرا باعث عرق کردن پا در استفاده طولانی‌مدت می‌شود.

رویه ترکیبی از مواد مصنوعی

به منظور توضیح راهنمای انتخاب کتانی استاندارد بهتر است بدانید که رویه کتونی ها از مواد متنوعی مثل فوم، نبوک، نمد مصنوعی تولید می‌شوند. کفش‌های ورزشی از رویه با مواد مصنوعی مختلف تولید شده و سبک و منعطف هستند. این مواد سفت‌، سخت و مقاوم هستند. معمولا رویه تولید شده از مواد مصنوعی و ترکیبی نسبت به سایر مواد کیفیت پایینی دارند.

رویه مواد طبیعی یا پارچه

پارچه‌ها و الیاف طبیعی هم برای تولید رویه کفش‌ها بکار می‌روند. استفاده از کفش‌های تولید شده از مواد طبیعی به محیط‌ زیست ضرری نمی‌رسانند. این کفش‌ها ظاهری شیک و زیبا داشته اما در برابر رطوبت مقاومت مناسبی ندارند. کفش‌های تولید شده از مواد طبیعی راحت، سبک، نرم و انعطاف‌پذیر هستند. رویه پارچه، چرم و یا ترکیب هر دو در تولید کفش‌های اسپرت کتانی هم بکار می‌رود.

پنجه کفش

قسمت رویه کتونی با لایه آستری بوده و معمولا توجه اکثر مشتریان را به خود جلب می‌کند. قسمت جلویی یا پنجه کفش به عنوان محفظه ای برای قرارگرفتن انگشتان پا است که معمولا بصورت ساده یا طرح دار تولید می‌شود. پنجه کفش‌ها در انواع طرح‌های گرد، مربعی یا بادامی طراحی می‌شوند که تاثیر بالایی در راحتی کفش های کتانی دارند.

مپ کفش

مپ کفش قسمتی از رویه کفش است که پشت پنجه پا قرار می‌گیرد و قسمت رویه و مرکزی پا را دربرمی‌گیرد. این قسمت بیشتر خم شده و چروک می خورد و نباید پولیش داده شود. زیرا به دلیل خم شدن بالای این قسمت به راحتی شکسته شده و ظاهر نامناسبی پیدا می‌کند. چروک شدن قسمت مپ کفش‌ها موضوعی طبیعی است. با خرید کفش‌های باکیفیت تا حد بالایی مانع چروک خوردن این قسمت می‌شوید.

کوارتر

برای شرح راهنمای انتخاب کتانی مناسب کوارتر یکی از اجزای کتونی است که قسمت پشتی کفش و اطراف آن را در برمی گیرد.

بند و زبانه

بند کتونی نخ هایی به هم بافته شده هستند که از بین سوراخ های کفش عبور کرده و به وسیله آن سفت و شل بودن کتونی مشخص می‌شود. در زیر سوراخ ها کفش قسمت دیگری به اسم زبانه قراردارد که مانع وارد شدن فشار بیش از حد به پا می‌شود. این قسمت یکی از بخش های مهم کتونی است که باعث ایجاد جوی راحت در پا می‌شود.

کفی کفش

کفی داخلی کفش از اجزای مهم کتونی است که مربوط به لایه داخلی کفش است و موجب راحتی پای افراد می‌شود. گرفتن ضربه‌های مختلف و محافظت از پا وظیفه کفی خارجی کفش است که روی سطح زمین قرار می گیرد.

زیره کفش

برای شرح راهنمای انتخاب کتانی زیره کفش قسمت در تماس مستقیم با زمین قراردارد. زیره کفش برای تحمل وزن افراد و عایق مناسبی در برابر عوامل بیرونی است و از جنس‌های مختلفی تولید می شوند. انواع جنس زیره کفش و کتانی را در ادامه شرح داده‌ایم.

1.زیره پی یو (پلی یورتان) PU

PU دو جزئی بوده و با کمک دستگاه تزریق و از ترکیب دو مایع در فشار بالا تولید می‌شود. سپس داخل قالب زیره کتونی ریخته می‌شود. این زیره سلول زیره پلی یورتان داشته و خاصیت جذب ضربه آن به اندازه فوم EVA نیست. فشار زیره PU کمتر از زیره EVA بوده و نسبت به زیره eva عمر بیشتری دارد.

زیره کتونی PU در دو نوع پلی استری و پلی یورتان تولید می‌شود. مواد پلی یورتان در تولید انواع زیره کتونی بکار رفته و با ساختار منعطف و نرم است. زیره PU پلیمر بادوام و مستحکم بوده و در برابر بسیاری از مواد شیمیایی مقاوم است.

ویژگی های زیره PU برای شرح راهنمای انتخاب کتونی

حرارت و گرمای زمین را به پا منتقل نمی‌کند.

این زیره احتمال شکستن دارد.

قدرت اصطکاک متوسطی دارد.

مواد این زیره نیز نرم است.

2.زیره پی وی سی (PVC)

معمولا این زیره با عنوان زیره پلاستیکی شناخته می‌شود. ماده اصلی بکار رفته در تولید زیره کتونی به شکل سنتزی و بسیار مقاوم است. زیره PVC بصورت تزریق طراحی و تولید می‌شود.

به منظور شرح راهنمای انتخاب کتانی استاندارد ویژگی های زیره PVC به شرح زیر است.

این زیره امکان سایش ندارد.

وزن این زیره متوسط است.

عایق حرارتی این زیره متوسط است.

احتمال شکستن این زیره پایین است.

این زیره در تابستان نرم و در زمستان سخت می‌شود.

قدرت اصطکاک این زیره متوسط است.

3.زیره ترمو

پی وی سی ترکیبی از مواد ارزان ترین و پر مصرف تشکیل شده و در تولید زیره کتونی بکار می‌رود. مواد پی وی سی با مواد پلی یورتان ترموپلاستیک ترکیب شده و زیره منعطف با مقاومت سایشی بالا تولید می‌شود. دانسیته زیره ترمو بین 0.75 تا 1.3 گرم بر سانتی متر مکعب است.

ویژگی های زیره ترمو به شرح زیر است.

این زیره سایش ندارد.

این زیره نمی‌شکند.

حرارت زمین را به پا منتقل نمی کند.

قدرت اصطکاک بالایی داشته و افراد لیز نمی‌خورند.

باعث راحتی پا افراد می‌شود.

قابلیت کشسانی مناسبی دارد.

4.زیره EVA

زیره EVA سبک و ارزان بوده و از جمله مواد محبوب برای تولید زیره کتونی است. این زیره با روش تزریق اکستروژن و بصورت قالبی تولید شده و با خاصیت جذب ضربه بالا است.

به منظور شرح راهنمای انتخاب کتونی ویژگی های زیره EVA به شرح زیر است.

این زیره کمترین وزن را در بین زیره ها دارد.

احتمال سایش این زیره متوسط است.

احتمال شکستن این زیره پایین است.

قدرت اصطکاک زیره eva متوسط است.

حرارت زمین را به پا منتقل نمی‌کند.

پاشنه کفش

برای شرح راهنمای انتخاب کتانی استاندارد پاشنه کفش یکی از اجزای کفش است که در قسمت انتهای زیره کفش قرار می‌گیرد. گاهی برای طراحی پاشنه کفش قسمت تراشیده شده ای را قرار می‌دهند که مانع پاره شدن شلوار توسط پاشنه می‌شود.

دیدگاه (0)

فعلا دیدگاهی نیست.
محصول به لیست علاقه مندی ها اضافه شد
محصول به لیست مقایسه اضافه شد