روش های تمیز کردن کفش کتونی

روش های تمیز کردن کفش کتونی های فروشگاه اینترنتی کفش سوگند را در این مطلب از سایت کفش سوگند شرح داده‌ایم. بهترین روش پاک کردن کفش کتونی تمیز کردن کتونی ها با شوینده متناسب با جنس کتانی است.

1. تمیز کردن کف کفش کتانی

زیره کفش بطور مستقیم با کف خیابان برخورد کرده و از کثیف ترین قسمت های کفش است. معمولا این قسمت از کفش با خاک، گل و آسفالت در ارتباط داشته و برای تمیز کردن آن باید با اصول دقیق پاک کردن کفی کفش آشنا باشید. روش های تمیز کردن  کفش کتونی را بطور کامل در ادامه مطلب شرح می‌دهیم.

بهتر است برای تمیز کردن کف کتانی در هفته یک بار از برس مخصوص استفاده کنید. پس از پاک شدن گل و لای زیره کتونی می‌توانید آلودگی ها را با کمک آب گرم و مایع پاک کنید. بعد از آبکشی نیز با کمک یک دستمال نخی آبگیری کرده و خشک کنید.

2. تمیز کردن بند کفش کتونی

تمیز کردن بندهای کفش کتونی ها در اولویت قرار دارد. برای شستن آن ها در ابتدا باید بندها را از کفش جدا کرده و در ماشین لباسشویی یا دستتان با مقداری مایع شستشو دهید. جایگزین کردن بندهای نو هم روش دیگری برای تمیز کردن کتانی ها است.

3. تمیز کردن زبانه کفش کتونی

تمیز کردن زبانه کتانی مردانه سبب زیبا تر شدن کفش کتانی کهنه یا کثیف می‌شود. تمیزکردن زبانه کتونی سبب بهتر شدن ظاهر کتانی می‌شود. بهتر است برای تمیز کردن زبانه کفش جیر از برس مخصوص استفاده کنید و با صابون هم آلودگی های زبانه کفش کتانی های پارچه ای را تمیز کنید.

روش های تمیز کردن کفش کتونی

برای تمیز کردن یا شستن کتانی ها از چه موادی استفاده کنیم؟

مواد لازم برای پاک کردن کفش کتانی ها را بطور کامل در ادامه مطلب شرح داده‌ایم.

خمیر دندان برای تمیز کردن کتانی ها

برای تمیز کردن کتانی هایی با جنس های غیر پارچه ای تمیزکردن با خمیر دندان یک کار آسان و سریع است و زمان زیادی صرف پاک شدن کتانی نمی‌شود. به منظور این کار در ابتدا باید کتانی را خیس کنید. پس از نمدار شدن با کمک مسواک کف خمیر دندان را به همه قسمت های کفش بزنید. ده دقیقه پس از کف کردن خمیر دندان با کمک یک حوله نمدار سطح کفش را پاک کرده و روی آن را با آب ملایم بشویید.

خمیر دندان های حاوی فلوراید بهترین نوع خمیر دندان برای تمیز کردن کتونی ها است. این نوع خمیر دندان ها تاثیر سفید کنندگی بیشتری روی کفش ها دارند.

شستن کفش کتونی ها با ماشین لباسشویی

دومین روش ساده برای شستن کفش کتانی ها شستن با لباسشویی است. به این منظور بهتر است در ابتدا بندها و کفی کفش را از کفش جدا کنید. کتانی ها را در یک کیسه مشبک قرار داده و با کمک مایع لباسشویی و درجه پایین دمای آب اقدام به شستن کنید. بهتر است کفش ها را در خشک کن خشک نکنید و در هوای آزاد قرار دهید. دور ماشین لباس شویی را هماهنگ با دمای آب تنظیم کنید. بهتر است در زمان شستشو کتونی ها را با پارچه یا حوله های نرم داخل ماشین بیندازید تا رویه کتونی آسیب نبیند.

روش های تمیز کردن کفش کتونی اسپرت رنگی

بهترین روش تمیز کردن کتونی های با رویه رنگی استفاده از یک دستمال نخی بدون مواد شوینده است. دقت کنید که از شوینده های حاوی سفید کننده برای تمیز کردن کفش های اسپرت رنگی استفاده نکنید زیرا امکان تغییر رنگ بسیار بالا است.

اما اگر می خواهید از مواد سفید کننده برای لکه گیری استفاده کنید حتما مراحل زیر را رعایت کنید.

1. بر اساس دستور شوینده آن را روی لکه ریخته و 3 تا 4 دقیقه مهلت دهید تا روی لکه بماند.

2. با کمک یک دستمال سفید و تمیز شروع به پاک کردن شوینده کنید. بهتر است در طول این زمان دستمال را به دور انگشت خود بپیچید تا این کار را به راحتی انجام دهید.

3. بعد از سپری شدن مراحل قبل محل مورد نظر را با آب ولرم بشویید تا مواد شوینده بطور کامل از سطح کفش پاک شود. بهتر است از آب داغ استفاده نکنید زیرا دمای بالای آب باعث رنگی شدن نقاط دیگر کتانی می‌شود.

نکات مهم نگهداری کفش کتانی 

بعد از هر آلودگی کفش ها تمیز کردن زود هنگام آلودگی ها از روی کتونی زنانه و مردانه سبب طول عمر بیشتر کفش کتونی ها می‌شود. تمیز کردن سریع انواع لکه از روی کفش بسیار مهم است. اگر پاک کردن آلودگی کفش یا کتانی به تعویق بیفتد موجب ایجاد لکه روی کفش شده و باید زمان بیش باید برای تمیز کردن آن صرف شود.

استفاده از پوشش محافظتی مناسب برای کفش های چرم و جیر از روش های تمیز کردن کفش کتونی و نکته مهم تمیز ماندن کفش های جیر و چرم است. جنس کفش های چرم و جیر بسیار سخت تر از سایر کفش ها است.

بهتر است داخل کتانی ها را پس از تمیز کردن با کاغذ یا حوله پر کنید تا مانع شکستگی های رویه آن شده و رد آن ها کمتر شود.

دیدگاه (0)

فعلا دیدگاهی نیست.
محصول به لیست علاقه مندی ها اضافه شد
محصول به لیست مقایسه اضافه شد